Vipassana is one of India’s most ancient meditation techniques. Long lost to humanity, it was rediscovered by Gotama the Buddha more than 2500 years ago. The word Vipassana means seeing things as they really are. It is the process of self- purification by self-observation. One begins by observing the natural breath to concentrate the mind. With a sharpened awareness one proceeds to observe the changing nature of body and mind and experiences the universal truths of impermanence, suffering and egolessness. This truth-realization by direct experience is the process of purification. The entire path (Dhamma) is a universal remedy for universal problems and has nothing to do with any organized religion or sectarianism. For this reason, it can be freely practiced by everyone, at any time, in any place, without conflict due to race, community or religion, and will prove equally beneficial to one and all.
ଭିପାସାନା କ’ଣ ନୁହେଁ:
|
- ଅନ୍ଧ ବିଶ୍ୱାସ ଉପରେ ଆଧାରିତ ଏହା ଏକ ରୀତିନୀତି କିମ୍ବା ରୀତିନୀତି ନୁହେଁ।
- ଏହା ଏକ ବ intellectual ଦ୍ଧିକ କିମ୍ବା ଦାର୍ଶନିକ ମନୋରଞ୍ଜନ ନୁହେଁ |
- ଏହା ଏକ ବିଶ୍ରାମ ଉପଶମ, ଛୁଟିଦିନ, କିମ୍ବା ସାମାଜିକ ହେବା ପାଇଁ ଏକ ସୁଯୋଗ ନୁହେଁ |
- ଏହା ଦ day ନନ୍ଦିନ ଜୀବନର ପରୀକ୍ଷଣ ଏବଂ ଦୁ ulations ଖରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବା ନୁହେଁ |
ଭିପାସାନା କ’ଣ:
|
- ଏହା ଏକ କ que ଶଳ ଯାହା ଦୁ suffering ଖ ଦୂର କରିବ |
- ଏହା ମାନସିକ ଶୁଦ୍ଧତାର ଏକ ପଦ୍ଧତି ଯାହାକି ଜୀବନର ଟେନସନ ଏବଂ ସମସ୍ୟାର ଶାନ୍ତ, ସନ୍ତୁଳିତ ଉପାୟରେ ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ଦେଇଥାଏ |
- ଏହା ଜୀବନର ଏକ କଳା ଯାହା ସମାଜରେ ସକରାତ୍ମକ ଅବଦାନ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବ |
ଭିପାସାନା ସାଧନା ସମୁଦାୟ ମୁକ୍ତି ଏବଂ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଜ୍ଞାନର ସର୍ବୋଚ୍ଚ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଲକ୍ଷ୍ୟକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ କରେ | ଏହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ କେବଳ ଶାରୀରିକ ରୋଗକୁ ଭଲ କରିବା ନୁହେଁ | ତଥାପି, ମାନସିକ ଶୁଦ୍ଧତାର ଏକ ଉପ-ଉତ୍ପାଦ ଭାବରେ, ଅନେକ ସାଇକୋସୋମାଟିକ୍ ରୋଗ ଦୂର ହୋଇଯାଏ | ବାସ୍ତବରେ, ଭିପାସାନା ସମସ୍ତ ଅସନ୍ତୋଷର ତିନୋଟି କାରଣକୁ ଦୂର କରିଥାଏ: ଲୋଭ, ଘୃଣା ଏବଂ ଅଜ୍ଞତା | ନିରନ୍ତର ଅଭ୍ୟାସ ସହିତ, ସାଧନା ଦ day ନନ୍ଦିନ ଜୀବନରେ ବିକଶିତ ଉତ୍ତେଜନାକୁ ମୁକ୍ତ କରିଥାଏ, ସୁଖଦ ଏବଂ ଅପ୍ରୀତିକର ପରିସ୍ଥିତିରେ ଅସନ୍ତୁଳିତ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା କରିବାର ପୁରୁଣା ଅଭ୍ୟାସ ଦ୍ୱାରା ବନ୍ଧା ହୋଇଥିବା ଗଣ୍ଠିଗୁଡ଼ିକୁ ଖୋଲିଥାଏ |
ଯଦିଓ ଭିପାସାନା ବୁଦ୍ଧଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ କ que ଶଳ ଭାବରେ ବିକଶିତ ହୋଇଥିଲା, ଏହାର ଅଭ୍ୟାସ କେବଳ ବ h ଦ୍ଧମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସୀମିତ ନୁହେଁ | ରୂପାନ୍ତରର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଶ୍ନ ନାହିଁ | କ technique ଶଳ ସରଳ ଆଧାରରେ କାମ କରେ ଯେ ସମସ୍ତ ମଣିଷ ସମାନ ସମସ୍ୟା ବାଣ୍ଟନ୍ତି ଏବଂ ଏକ କ technique ଶଳ ଯାହାକି ଏହି ସମସ୍ୟାଗୁଡିକୁ ଦୂର କରିପାରିବ ଏକ ସର୍ବଭାରତୀୟ ପ୍ରୟୋଗ ହେବ | ଅନେକ ଧାର୍ମିକ ଧର୍ମର ଲୋକମାନେ ଭିପାସାନା ସାଧନାର ଲାଭକୁ ଅନୁଭବ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ବିଶ୍ୱାସର ବୃତ୍ତି ସହିତ କ conflict ଣସି ବିବାଦ ନାହିଁ |
ସାଧନା ଏବଂ ଆତ୍ମ-ଅନୁଶାସନ |
ଆନ୍ତରିକତା ଦ୍ self ାରା ଆତ୍ମ-ଶୁଦ୍ଧତା ପ୍ରକ୍ରିୟା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ସହଜ ନୁହେଁ – ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଏଥିରେ ବହୁତ ପରିଶ୍ରମ କରିବାକୁ ପଡିବ | ନିଜ ଉଦ୍ୟମ ଦ୍ୱାରା ଛାତ୍ରମାନେ ନିଜ ନିଜ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରନ୍ତି; ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନ୍ୟ କେହି ଏହା କରିପାରିବେ ନାହିଁ | ତେଣୁ, ସାଧନା କେବଳ ଗମ୍ଭୀର ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ ଏବଂ ଅନୁଶାସନକୁ ପାଳନ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ, ଯାହା ସାଧନାକାରୀଙ୍କ ଲାଭ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ସେଠାରେ ଥାଏ ଏବଂ ସାଧନା ଅଭ୍ୟାସର ଏକ ଅବିଚ୍ଛେଦ୍ୟ ଅଙ୍ଗ ଅଟେ |
ଦଶ ଦିନ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏକ ଅତି ସ୍ୱଳ୍ପ ସମୟ ଯେଉଁଥିରେ ଅଜ୍ଞାତ ମନର ଗଭୀର ସ୍ତରକୁ ପ୍ରବେଶ କରିବା ଏବଂ ସେଠାରେ ପଡ଼ିଥିବା ଜଟିଳତାକୁ କିପରି ବିଲୋପ କରିବା ଶିଖିବା | ନିରାପଦରେ ଅଭ୍ୟାସର ନିରନ୍ତରତା ହେଉଛି ଏହି କ que ଶଳର ସଫଳତାର ରହସ୍ୟ | ଏହି ବ୍ୟବହାରିକ ଦିଗକୁ ସାଧନାରେ ରଖି ନିୟମ ଏବଂ ନିୟମାବଳୀ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି | ସେଗୁଡ଼ିକ ମୁଖ୍ୟତ the ଶିକ୍ଷକ କିମ୍ବା ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପରିଚାଳନା ପାଇଁ ନୁହେଁ, କିମ୍ବା କେତେକ ସଂଗଠିତ ଧର୍ମରେ ପରମ୍ପରା, ଓଡ଼ିଆ କିମ୍ବା ଅନ୍ଧ ବିଶ୍ୱାସର ନକାରାତ୍ମକ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ନୁହେଁ | ବରଂ, ସେମାନେ ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ହଜାର ହଜାର ସାଧନାକାରୀଙ୍କ ବ୍ୟବହାରିକ ଅଭିଜ୍ଞତା ଉପରେ ଆଧାରିତ ଏବଂ ଉଭୟ ବ scientific ଜ୍ଞାନିକ ଏବଂ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ | ନିୟମ ମାନିବା ସାଧନା ପାଇଁ ଏକ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଅନୁକୂଳ ବାତାବରଣ ସୃଷ୍ଟି କରେ; ସେମାନଙ୍କୁ ଭାଙ୍ଗିବା ଦ୍ୱାରା ଏହା ପ୍ରଦୂଷିତ ହୁଏ |
ଜଣେ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ସମଗ୍ର ଅବଧି ପାଇଁ ରହିବାକୁ ପଡିବ | ଅନ୍ୟ ନିୟମଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ଯତ୍ନର ସହିତ ପ read ଼ିବା ଏବଂ ବିଚାର କରାଯିବା ଉଚିତ୍ | କେବଳ ଯେଉଁମାନେ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ ସେମାନେ ସଚ୍ଚୋଟତାର ସହ ଏବଂ ଅନୁଶାସନକୁ ଅନୁକରଣ କରିପାରିବେ ସେମାନେ ଆଡମିଶନ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିବା ଉଚିତ୍। ଜଣେ ଆଶାକର୍ମୀ ଛାତ୍ର ମଧ୍ୟ ବୁ should ିବା ଉଚିତ୍ ଯେ ଅନୁଶାସନ ଅତ୍ୟନ୍ତ କଷ୍ଟସାଧ୍ୟ ହେବା ପରେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଶେଷ ନକରି ବିଦାୟ ନେବା ଉଭୟ ଅସୁବିଧାଜନକ ଏବଂ ଅନୁଚିତ | ସେହିଭଳି, ବାରମ୍ବାର ସ୍ମାରକପତ୍ର ସତ୍ତ୍ a େ ଜଣେ ଛାତ୍ର ନିୟମ ପାଳନ କରୁନଥିଲେ ଏବଂ ଏହା ଛାଡିବାକୁ କୁହାଯିବା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟଜନକ ହେବ |
ଗମ୍ଭୀର ମାନସିକ ବିକୃତି ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି |
ଗୁରୁତର ମାନସିକ ବିକୃତି ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ବେଳେବେଳେ ଭିପାସାନା ପାଠ୍ୟକ୍ରମକୁ ଆସିଥାନ୍ତି ଯାହା ଅବାସ୍ତବ ଆଶା ସହିତ ଏହି କ que ଶଳ ସେମାନଙ୍କ ମାନସିକ ସମସ୍ୟାକୁ ଉପଶମ କରିବ କିମ୍ବା ଦୂର କରିବ | ଅସ୍ଥିର ପାରସ୍ପରିକ ସମ୍ପର୍କ ଏବଂ ବିଭିନ୍ନ ଚିକିତ୍ସାର ଏକ ଇତିହାସ ଅତିରିକ୍ତ କାରଣ ହୋଇପାରେ ଯାହା ଏହିପରି ଲୋକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଦଶ ଦିନିଆ ପାଠ୍ୟକ୍ରମରୁ ଉପକୃତ ହେବା କିମ୍ବା ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ କରିବା କଷ୍ଟକର କରିଥାଏ | ଏକ ଅଣ-ବୃତ୍ତିଗତ ସ୍ୱେଚ୍ଛାସେବୀ ସଂଗଠନ ଭାବରେ ଆମର ସାମର୍ଥ୍ୟ ଏହି ପୃଷ୍ଠଭୂମି ଥିବା ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ସଠିକ୍ ଯତ୍ନ ନେବା ଆମ ପକ୍ଷେ ଅସମ୍ଭବ କରିଥାଏ | ଯଦିଓ ଭିପାସାନା ସାଧନା ଅଧିକାଂଶ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଭଦାୟକ, ଏହା ଚିକିତ୍ସା କିମ୍ବା ମାନସିକ ଚିକିତ୍ସା ପାଇଁ ବିକଳ୍ପ ନୁହେଁ ଏବଂ ଗୁରୁତର ମାନସିକ ରୋଗରେ ଆକ୍ରାନ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଆମେ ଏହାକୁ ସୁପାରିଶ କରୁନାହୁଁ |
ଅନୁଶାସନ ସଂହିତା |
ଅଭ୍ୟାସର ମୂଳଦୁଆ ହେଉଛି ସାଲା strong> – ନ moral ତିକ ଆଚରଣ | ସମଲା strong> ର ବିକାଶ ପାଇଁ ଏକ ଆଧାର ପ୍ରଦାନ କରେ – ମନର ଏକାଗ୍ରତା; ଏବଂ ମନର ଶୁଦ୍ଧତା paññā ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରାପ୍ତ ହୁଏ – ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ଜ୍ଞାନ |
ଉପଦେଶଗୁଡ଼ିକ
ଯେଉଁମାନେ ଭିପାସାନା ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ ଯୋଗ ଦିଅନ୍ତି, ସେମାନେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଅବଧି ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପାଞ୍ଚଟି ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ଯେକ being ଣସି ପ୍ରାଣୀକୁ ମାରିବା ଠାରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା;
- ଚୋରିରୁ ନିବୃତ୍ତ ହେବାକୁ;
- ସମସ୍ତ ଯ sexual ନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା;
- ମିଥ୍ୟା କହିବା ଠାରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା;
- ସମସ୍ତ ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା |
ଏଠାରେ ତିନୋଟି ଅତିରିକ୍ତ ନିୟମ ଅଛି ଯାହା ପୁରାତନ ଛାତ୍ରମାନେ (ଅର୍ଥାତ୍ ଯେଉଁମାନେ ଏସ୍।
- |
- ମଧ୍ୟାହ୍ନ ପରେ ଖାଇବା ଠାରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା;
- ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ମନୋରଞ୍ଜନ ଏବଂ ଶାରୀରିକ ସାଜସଜ୍ଜା ଠାରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା;
- ଉଚ୍ଚ କିମ୍ବା ବିଳାସପୂର୍ଣ୍ଣ ଶଯ୍ୟା ବ୍ୟବହାରରୁ ନିବୃତ୍ତ ହେବା |
ପୁରାତନ ଛାତ୍ରମାନେ 5 ମିନିଟରେ କ୍ଷୀର କିମ୍ବା ଫଳ ରସ ବିନା ଚା ପିଇ ଷଷ୍ଠ ନିୟମ ପାଳନ କରିବେ | ବ୍ରେକ୍, ଯେତେବେଳେ ନୂତନ ଛାତ୍ର କ୍ଷୀର ଏବଂ କିଛି ଫଳ ସହିତ ଚା ପିଇପାରେ | ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟଗତ କାରଣରୁ ଶିକ୍ଷକ ଜଣେ ପୁରାତନ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଏହି ନିୟମ ପାଳନ କରିବାକୁ ବାହାନା କରିପାରନ୍ତି | ସପ୍ତମ ଏବଂ ଅଷ୍ଟମ ନିୟମ ସମସ୍ତଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପାଳନ କରାଯିବ |
ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ କ ech ଶଳର ଗ୍ରହଣ
ଶିକ୍ଷାର୍ଥୀମାନଙ୍କ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ସହିତ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଅବଧି ପାଇଁ ଛାତ୍ରମାନେ ନିଜକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ପାଳନ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ ବୋଲି ଘୋଷଣା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ; ତାହା ହେଉଛି, ନିର୍ଦ୍ଦେଶର କ part ଣସି ଅଂଶକୁ ଅଣଦେଖା ନକରି କିମ୍ବା ସେଥିରେ କିଛି ଯୋଗ ନକରି ଶିକ୍ଷକ ପଚାରିଥିବା ପରି ଅନୁଶାସନ ପାଳନ କରିବା ଏବଂ ସାଧନା କରିବା | ଏହି ଗ୍ରହଣ ଭେଦଭାବ ଏବଂ ବୁ understanding ାମଣା ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେବା ଉଚିତ, ଅନ୍ଧ ଦାଖଲ ନୁହେଁ | କେବଳ ବିଶ୍ୱାସର ମନୋଭାବ ସହିତ ଜଣେ ଛାତ୍ର ପରିଶ୍ରମୀ ଏବଂ ପୁଙ୍ଖାନୁପୁଙ୍ଖ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିପାରିବ | ସାଧନାରେ ସଫଳତା ପାଇଁ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ କ technique ଶଳ ଉପରେ ଏପରି ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ଜରୁରୀ |
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କ ech ଶଳ, ରୀତିନୀତି ଏବଂ ଉପାସନର ରୂପ |
ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ସମୟରେ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ ଯେ ସମସ୍ତ ପ୍ରକାର ପ୍ରାର୍ଥନା, ଉପାସନା, କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ସମାରୋହ – ଉପବାସ, ଧୂପ ଜଳାଇବା, ବିଡ଼ି ଗଣିବା, ମନ୍ତ୍ର ପାଠ କରିବା, ଗୀତ ଗାଇବା ଏବଂ ନୃତ୍ୟ ଇତ୍ୟାଦି ବନ୍ଦ ହେବା | ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ସାଧନା କ techni ଶଳ ଏବଂ ଆରୋଗ୍ୟ କିମ୍ବା ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅଭ୍ୟାସଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥଗିତ କରାଯିବା ଉଚିତ | ଏହା ଅନ୍ୟ କ techni ଶଳ କିମ୍ବା ଅଭ୍ୟାସକୁ ନିନ୍ଦା କରିବା ନୁହେଁ, ବରଂ ଭିପାସାନାର କ que ଶଳକୁ ଏହାର ଶୁଦ୍ଧତାରେ ନ୍ୟାୟ ପ୍ରଦାନ କରିବା |
ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଦୃ strongly ଭାବରେ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି ଯେ ଭିପାସାନା ସହିତ ସାଧନାର ଅନ୍ୟ କ ques ଶଳଗୁଡିକ ଜାଣିଶୁଣି ମିଶ୍ରଣ କଲେ ସେମାନଙ୍କ ଅଗ୍ରଗତି ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହେବ | ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ବାରମ୍ବାର ଚେତାବନୀ ସତ୍ତ୍ the େ ଅତୀତରେ ଏପରି ଘଟଣା ଘଟିଛି ଯେଉଁଠାରେ ଛାତ୍ରମାନେ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟମୂଳକ ଭାବରେ ଏହି କ que ଶଳକୁ ଏକ ରୀତିନୀତି କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅଭ୍ୟାସ ସହିତ ମିଶ୍ରଣ କରି ନିଜକୁ ଏକ ବଡ଼ ଅବହେଳା କରିଛନ୍ତି। କ Any ଣସି ସନ୍ଦେହ କିମ୍ବା ଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱ ଯାହା ଉପୁଜିପାରେ ତାହା ସର୍ବଦା ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହିତ ସାକ୍ଷାତ କରି ସ୍ପଷ୍ଟ ହେବା ଉଚିତ |
ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହ ସାକ୍ଷାତକାର
ଶିକ୍ଷକ ମଧ୍ୟାହ୍ନ 12 ଟାରୁ 1:00 ମଧ୍ୟରେ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ଭେଟିବା ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ | 9:00 ରୁ 9:30 p.m. ମଧ୍ୟରେ ସର୍ବସାଧାରଣରେ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚରାଯାଇପାରେ | ସାଧନା ହଲରେ | ସାକ୍ଷାତକାର ଏବଂ ପ୍ରଶ୍ନ ସମୟ କ techni ଶଳକୁ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବା ପାଇଁ ଏବଂ ସନ୍ଧ୍ୟା ବକ୍ତବ୍ୟରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ |
ନୋବେଲ ନୀରବତା |
ସମସ୍ତ ଛାତ୍ର ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଆରମ୍ଭରୁ ଶେଷ ଦିନର ସକାଳ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନୋବେଲ ସାଇଲେନ୍ସ ପାଳନ କରିବା ଜରୁରୀ | ନୋବେଲ ନୀରବତା ଅର୍ଥ ଶରୀର, ବାଣୀ ଏବଂ ମନର ନୀରବତା | ସାଥୀ ଛାତ୍ରଙ୍କ ସହିତ କ Any ଣସି ପ୍ରକାର ଯୋଗାଯୋଗ, ଅଙ୍ଗଭଙ୍ଗୀ, ସଙ୍କେତ ଭାଷା, ଲିଖିତ ନୋଟ୍ ଇତ୍ୟାଦି ନିଷେଧ |
ଛାତ୍ରମାନେ, ଯେତେବେଳେ ଆବଶ୍ୟକ ହୁଏ, ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହିତ କଥା ହୋଇପାରନ୍ତି ଏବଂ ଖାଦ୍ୟ, ରହିବା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଇତ୍ୟାଦି ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ କ problems ଣସି ସମସ୍ୟା ସହିତ ସେମାନେ ପରିଚାଳନା ନିକଟକୁ ଯାଇପାରନ୍ତି କିନ୍ତୁ ଏହି ସମ୍ପର୍କଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ସର୍ବନିମ୍ନ ସ୍ତରରେ ରଖିବା ଉଚିତ | ଛାତ୍ରମାନେ ଏକାକୀ କାମ କରୁଛନ୍ତି ବୋଲି ଅନୁଭବ କରିବା ଉଚିତ୍ |
ପୁରୁଷ ଏବଂ ମହିଳାଙ୍କ ପୃଥକତା |
ପୁରୁଷ ଏବଂ ମହିଳାମାନଙ୍କର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ପୃଥକତା ବଜାୟ ରଖିବାକୁ ହେବ | ଦମ୍ପତି, ବିବାହିତ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟଥା, ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ସମୟରେ ପରସ୍ପର ସହିତ କ contact ଣସି ପ୍ରକାରେ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ବନ୍ଧୁ, ସମାନ ପରିବାରର ସଦସ୍ୟ ଇତ୍ୟାଦି ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଏହା ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ |
ଶାରୀରିକ ସମ୍ପର୍କ
ଏହା ଜରୁରୀ ଯେ ସମଗ୍ର ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ ସମାନ କିମ୍ବା ବିପରୀତ ଲିଙ୍ଗର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ କ physical ଣସି ଶାରୀରିକ ସମ୍ପର୍କ ନହେବା |
ଯୋଗ ଏବଂ ଶାରୀରିକ ବ୍ୟାୟାମ |
ଯଦିଓ ଶାରୀରିକ ଯୋଗ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବ୍ୟାୟାମ ଭିପାସାନା ସହିତ ସୁସଙ୍ଗତ, ସେଗୁଡିକ ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ ସ୍ଥଗିତ ରହିବା ଉଚିତ କାରଣ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ସ୍ଥଳରେ ଉପଯୁକ୍ତ ନିର୍ଜନ ସୁବିଧା ଉପଲବ୍ଧ ନାହିଁ | ଜଗିଂ ମଧ୍ୟ ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ | ଛାତ୍ରମାନେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରେ ବୁଲି ବିଶ୍ରାମ ସମୟରେ ବ୍ୟାୟାମ କରିପାରିବେ |
ଧାର୍ମିକ ବସ୍ତୁ, ରୋଜାରୀ, ସ୍ଫଟିକ୍, ଟଲିଜିମାନ ଇତ୍ୟାଦି |
ଏପରି କ items ଣସି ଜିନିଷ କୋର୍ସ ସାଇଟକୁ ଆଣିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ଯଦି ଅଜାଣତରେ ଅଣାଯାଏ ସେମାନଙ୍କୁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଅବଧି ପାଇଁ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟରେ ଜମା କରାଯିବା ଉଚିତ |
ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥ ଏବଂ ଡ୍ରଗ୍ |
କ drugs ଣସି drugs ଷଧ, ମଦ୍ୟପାନ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥ ସାଇଟକୁ ଆଣିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ; ଏହା ଟ୍ରାନକିଲାଇଜର୍, ଶୋଇବା ବଟିକା ଏବଂ ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ସେଡିଟିଭ୍ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ | ଯେଉଁମାନେ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପ୍ରେସକ୍ରିପସନରେ medicines ଷଧ କିମ୍ବା drugs ଷଧ ସେବନ କରୁଛନ୍ତି ସେମାନେ ଶିକ୍ଷକଙ୍କୁ ଜଣାଇବା ଉଚିତ୍।
ତମାଖୁ
ସମସ୍ତ ଛାତ୍ରଙ୍କ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଆରାମ ପାଇଁ, ଧୂମପାନ, ତମାଖୁ ଚୋବାଇବା ଏବଂ ସ୍ନାଫ୍ ନେବା ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ |
ଖାଦ୍ୟ
ସମସ୍ତ ସାଧନାକାରୀଙ୍କ ସ୍ food ତନ୍ତ୍ର ଖାଦ୍ୟ ପସନ୍ଦ ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ କରିବା ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ | ତେଣୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ସରଳ ଶାକାହାରୀ ଖାଦ୍ୟ ସହିତ ଛାତ୍ରମାନେ ଦୟାକରି ଅନୁରୋଧ କରନ୍ତି | ସାଧନା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ଏକ ସନ୍ତୁଳିତ, ଉତ୍ତମ ମେନୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାକୁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପରିଚାଳନା ପ୍ରୟାସ କରେ | ଅସୁସ୍ଥତା ହେତୁ ଯଦି କ students ଣସି ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଏକ ସ୍ diet ତନ୍ତ୍ର ଡାଏଟ୍ ଦିଆଯାଇଛି, ସେମାନେ ଆବେଦନ ସମୟରେ ପରିଚାଳନାକୁ ଜଣାଇବା ଉଚିତ୍ | ଉପବାସ ଅନୁମତି ନାହିଁ |
ପୋଷାକ
ପୋଷାକ ସରଳ, ନମ୍ର ଏବଂ ଆରାମଦାୟକ ହେବା ଉଚିତ୍ | ଟାଇଟ୍, ସ୍ୱଚ୍ଛ, ପ୍ରକାଶ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟଥା ଚମତ୍କାର ପୋଷାକ (ଯେପରିକି ଶର୍ଟ, ସର୍ଟ ସ୍କର୍ଟ, ଟାଇଟ୍ସ ଏବଂ ଲେଗିଙ୍ଗ୍ସ, ସ୍ଲିଭଲେସ୍ କିମ୍ବା ସ୍କିପି ଟପ୍) ପିନ୍ଧିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ସୂର୍ଯ୍ୟକିରଣ ଏବଂ ଆଂଶିକ ନଗ୍ନତା ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ | ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ବିଭ୍ରାଟକୁ କମ୍ କରିବା ପାଇଁ ଏହା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ |
ଗାଧୋଇବା ଏବଂ ଗାଧୋଇବା |
କ was ଣସି ୱାଶିଂ ମେସିନ୍ କିମ୍ବା ଡ୍ରାୟର୍ ଉପଲବ୍ଧ ନାହିଁ, ତେଣୁ ଛାତ୍ରମାନେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣର ପୋଷାକ ଆଣିବା ଉଚିତ୍ | ଛୋଟ ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ହାତ ଧୋଇ ହୋଇପାରେ | ସ୍ନାନ ଏବଂ ଗାଧୋଇବା କେବଳ ବ୍ରେକ୍ ଅବଧିରେ କରାଯାଇପାରେ ଏବଂ ସାଧନା ସମୟ ସମୟରେ ନୁହେଁ |
ବାହ୍ୟ ସମ୍ପର୍କ
ଛାତ୍ରମାନେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ରହିବେ | ସେମାନେ କେବଳ ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମ୍ମତି ସହିତ ଚାଲିଯାଇପାରନ୍ତି | ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଶେଷ ହେବା ପୂର୍ବରୁ କ outside ଣସି ବାହ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗ ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ | ଏଥିରେ ଅକ୍ଷର, ଫୋନ୍ କଲ ଏବଂ ପରିଦର୍ଶକ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ | ସେଲ୍ ଫୋନ୍, ପେଜର୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଶେଷ ନହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟରେ ଜମା ହେବା ଜରୁରୀ | ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ, ଜଣେ ବନ୍ଧୁ କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କୀୟ ପରିଚାଳନା ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରିପାରନ୍ତି |
ସଂଗୀତ, ପଠନ ଏବଂ ଲେଖା |
ବାଦ୍ୟଯନ୍ତ୍ର, ରେଡିଓ ଇତ୍ୟାଦି ବଜାଇବାକୁ ଅନୁମତି ନାହିଁ | କ reading ଣସି ପ reading ଼ିବା କିମ୍ବା ଲେଖା ସାମଗ୍ରୀ ପାଠ୍ୟକ୍ରମକୁ ଆଣିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ଛାତ୍ରମାନେ ନୋଟ୍ ନେଇ ନିଜକୁ ବିଭ୍ରାନ୍ତ କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ | ପ reading ିବା ଏବଂ ଲେଖିବା ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ହେଉଛି ଏହି ସାଧନାର କଠୋର ବ୍ୟବହାରିକ ପ୍ରକୃତି ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେବା |
ରେକର୍ଡିଂ ଉପକରଣ ଏବଂ କ୍ୟାମେରା |
ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଅନୁମତି ବ୍ୟତୀତ ଏଗୁଡିକ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇନପାରେ |
ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଅର୍ଥ
ଶୁଦ୍ଧ ଭିପାସାନାର ପରମ୍ପରା ଅନୁଯାୟୀ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ କେବଳ ଦାନ ଆଧାରରେ ଚାଲିଥାଏ | ଦାନ କେବଳ ସେହିମାନଙ୍କଠାରୁ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥାଏ ଯେଉଁମାନେ S.N ସହିତ ଅତି କମରେ ଏକ ଦଶ ଦିନିଆ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ସମାପ୍ତ କରିଛନ୍ତି | ଗୋଏଙ୍କା କିମ୍ବା ତାଙ୍କର ଜଣେ ସାହାଯ୍ୟକାରୀ ଶିକ୍ଷକ | ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଶେଷ ଦିନରେ କିମ୍ବା ତା’ପରେ ଯେକ time ଣସି ସମୟରେ ଦାନ ଦେଇପାରନ୍ତି |
ଏହି ଉପାୟରେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମଗୁଡ଼ିକ ସେହିମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସମର୍ଥିତ, ଯେଉଁମାନେ ନିଜ ପାଇଁ ଅଭ୍ୟାସର ଲାଭ ଅନୁଭବ କରିଛନ୍ତି | ଏହି ସୁବିଧା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ବାଣ୍ଟିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରି, ଜଣଙ୍କର ମାଧ୍ୟମ ଏବଂ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ଅନୁଯାୟୀ ଏକ ଦାନ ଦିଅନ୍ତି | ଏହିପରି ଦାନ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଏହି ପରମ୍ପରାରେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ଅର୍ଥର ଏକମାତ୍ର ଉତ୍ସ | କ wealth ଣସି ଧନୀ ଭିତ୍ତିଭୂମି କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ପ୍ରାୟୋଜକ ନାହାଁନ୍ତି | ଶିକ୍ଷକ କିମ୍ବା ଆୟୋଜକମାନେ ସେମାନଙ୍କ ସେବା ପାଇଁ କ kind ଣସି ପ୍ରକାରର ଦେୟ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ନାହିଁ | ଏହିପରି, କ ass ଣସି ବାଣିଜ୍ୟବାଦରୁ ମୁକ୍ତ, ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟର ଶୁଦ୍ଧତା ସହିତ ଭିପାସାନାର ବିସ୍ତାର କରାଯାଏ |
ଏକ ଦାନ ବଡ଼ ହେଉ କି ଛୋଟ, ଏହା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା ସହିତ ଦିଆଯିବା ଉଚିତ୍: ‘ମୁଁ ନେଇଥିବା ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଅତୀତର ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ଉଦାରତା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି; ବର୍ତ୍ତମାନ ମୋତେ ଭବିଷ୍ୟତର ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ମୂଲ୍ୟ ଆଡକୁ କିଛି ଦେବାକୁ ଦିଅ, ଯାହା ଦ୍ others ାରା ଅନ୍ୟମାନେ ମଧ୍ୟ ଏହି କ que ଶଳ ଦ୍ୱାରା ଉପକୃତ ହୋଇପାରିବେ। ‘
ସାରାଂଶ
ଅନୁଶାସନ ଏବଂ ନିୟମ ପଛରେ ଥିବା ଆତ୍ମାକୁ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବାକୁ, ସେମାନଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଭାବରେ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ କରାଯାଇପାରେ:
ଯତ୍ନବାନ ହୁଅନ୍ତୁ ଯେ ଆପଣଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟ କାହାକୁ ବିଚଳିତ ନକରେ | ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଦ୍ caused ାରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ବିଭ୍ରାଟ ବିଷୟରେ ସାଧନା ଦିଅନ୍ତୁ ନାହିଁ |
ଏହା ହୋଇପାରେ ଯେ ଜଣେ ଛାତ୍ର ଉପରୋକ୍ତ ନିୟମର ଗୋଟିଏ କିମ୍ବା ଅନେକ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାରିକ କାରଣ ବୁ understand ିପାରିବେ ନାହିଁ | ନକାରାତ୍ମକତା ଏବଂ ସନ୍ଦେହକୁ ବିକାଶ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ଦେବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଶିକ୍ଷକଙ୍କଠାରୁ ତୁରନ୍ତ ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଲୋଡ଼ିବା ଉଚିତ୍ |
କେବଳ ଏକ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ଉପାୟ ଅବଲମ୍ବନ କରି ଏବଂ ସର୍ବାଧିକ ପ୍ରୟାସ କରି ଜଣେ ଛାତ୍ର ଅଭ୍ୟାସକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରୂପେ ବୁ asp ିପାରିବେ ଏବଂ ଏଥିରୁ ଉପକୃତ ହୋଇପାରିବେ | ପାଠ୍ୟକ୍ରମରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଉଛି କାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ | ଏକ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ନିୟମ ହେଉଛି ସାଧନା କରିବା ଯେପରି ଜଣେ ଏକୁଟିଆ, କାହାର ମନ ଭିତରକୁ ଯାଇଥାଏ, ଯେକ any ଣସି ଅସୁବିଧା ଏବଂ ବିଭ୍ରାଟକୁ ଅଣଦେଖା କରି |
ଶେଷରେ, ଛାତ୍ରମାନେ ସାଧନା ଦେବା ଉଚିତ୍ ଯେ ଭିପାସନାରେ ସେମାନଙ୍କର ଅଗ୍ରଗତି କେବଳ ସେମାନଙ୍କର ଭଲ ଗୁଣ ଏବଂ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିକାଶ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ ଏବଂ ପାଞ୍ଚଟି କାରଣ ଉପରେ: ଆନ୍ତରିକ ଉଦ୍ୟମ, ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ, ଆନ୍ତରିକତା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଜ୍ଞାନ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ |
ଉପରୋକ୍ତ ସୂଚନା ଆପଣଙ୍କ ସାଧନା ପାଠ୍ୟକ୍ରମରୁ ସର୍ବାଧିକ ଲାଭ ପାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରେ | ସେବା କରିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇ ଆମେ ଖୁସି, ଏବଂ ଭିପାସାନାର ଅନୁଭୂତିରୁ ଆପଣଙ୍କୁ ଶାନ୍ତି ଏବଂ ସ harmony ହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ କାମନା କରୁଛୁ |
ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ସମୟ
ଅଭ୍ୟାସର ନିରନ୍ତରତା ବଜାୟ ରଖିବା ପାଇଁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସମୟ ସାରଣୀ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି | ସର୍ବୋତ୍ତମ ଫଳାଫଳ ପାଇଁ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଯଥାସମ୍ଭବ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି |
”
4:00 am | Morning wake-up bell | |
4:30-6:30 am | Meditate in the hall or in your room | |
6:30-8:00 am | Breakfast break | |
8:00-9:00 am | Group meditation in the hall | |
9:00-11:00 am | Meditate in the hall or in your room according to the teacher’s instructions | |
11:00-12:00 noon | Lunch break | |
12 noon-1:00 pm | Rest and interviews with the teacher | |
1:00-2:30 pm | Meditate in the hall or in your room | |
2:30-3:30 pm | Group meditation in the hall | |
3:30-5:00 pm | Meditate in the hall or in your own room according to the teacher’s instructions | |
5:00-6:00 pm | Tea break | |
6:00-7:00 pm | Group meditation in the hall | |
7:00-8:15 pm | Teacher’s Discourse in the hall | |
8:15-9:00 pm | Group meditation in the hall | |
9:00-9:30 pm | Question time in the hall | |
9:30 pm | Retire to your own room–Lights out |
”
ଆପଣ ଆଡୋବ ଆକ୍ରୋବାଟ୍ ଫର୍ମାଟରେ ଉପରୋକ୍ତ ଅନୁଶାସନ ସଂକେତର ଏକ କପି ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିପାରିବେ ଏଠାରେ < / a> ଏକ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ପଞ୍ଜୀକରଣ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଯତ୍ନର ସହିତ ପ reading ିବା ଏବଂ ସମୀକ୍ଷା ପାଇଁ | ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ଏକ ଆବେଦନ ପୂରଣ ଏବଂ ଦାଖଲ କରି ଆପଣ ଏକ ଭିପାସାନା ସାଧନା ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ |